Category Archives: Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Als SEO-specialist ben ik dagelijks met zoekmachine optimalisatie bezig. Op mijn site vind je basis- en expert SEO tips en hou ik je op de hoogte van de laatste wijzigingen van de 200 Google ranking factoren.

Wat is het verschil tussen de Pigeon update en Venice update van Google?

Google gebruikt meer dan 200 factoren waarmee ze een website indexeren in hun zoekmachine. Deze factoren wijzigen regelmatig en worden bijgestuurd met zogenaamde Google updates. In juli 2014 lanceerde Google een nieuwe Google update, genaamd de Pigeon update! De Pigeon update heeft invloed op de lokale zoekresultaten wat ook al eerder het geval was bij de […]

Linkbuilding van 2014 is gebruik maken van social media!

Vandaag is mijn artikel gepubliceerd over linkbuilding anno 2014! Ik maak een vergelijking tussen het krijgen van links van 10 jaar geleden en linkbuilding van vandaag. Het belangrijkste verschil is dat bezoekers van social media je links echt gebruiken, terwijl dat op een startpagina minder het geval is.

Wat betekent de nieuwe Google Panda update voor Nederlandse websites?

Veel online marketeers en SEO specialisten kijken de afgelopen dagen wat vaker in hun ranking software om te zien of trefwoorden stijgen of dalen in de resultaten van Google. Google heeft namelijk weer een grote update gedaan om zoekresultaten te waarderen, namelijk de Google Panda 4.0. Google is rolling out our Panda 4.0 update starting today. — Matt […]

Maakt Google nog gebruik van de title-tag?

In de zoekresultaten zie je steeds vaker dat de titel van de website niet de tekst is die je tussen de meta title-tag plaatst. Dit is een update van Google waarmee ze zorgen dat zoekresultaten relevanter zijn voor gebruikers van de zoekmachine. Wat gebruikt Google in plaats van de title-tag? Met deze update kijkt Google of de titel van […]

Nieuwe linkbuilding tactieken

Linkbuilding blijft minder en minder meewegen als factor van de indexering in de zoekmachine, maar Google heeft al aangegeven dat het toch altijd een onderdeel zal blijven van zoekmachine optimalisatie. Er zijn testen geweest waarbij de zoekmachine resultaten weergeeft zonder rekening te houden met de links naar een website, maar dit heeft niet tot de […]

Google gaat zich mengen in live TV programma’s

Net als Twitter gaat Google zich mengen in TV programma’s. Het Amerikaanse Fox heeft een samenwerking met Google waarmee het publiek van het tv-programma American Idol nu ook kan stemmen via de zoekresultaten in Google. Dit houdt in dat je niet meer hoeft te sms-en naar het tv programma, maar nu ook via Google kan stemmen […]

Toekomst van zoekmachines volgens Bing

Naast G00gle gebruikt men steeds vaker de zoekmachine van Microsoft, Bing. Dit komt omdat de Microsoft tablet en de telefoons zoals de Lumia. Deze machines werken standaard op Windows en hierin zit de zoekmachine Bing op geïnstalleerd. Naast het gebruik van de zoekmachine via tablet of telefoon is Bing de zoekmachine van Facebook. Wanneer je […]

Winnaar van online marketing Super Bowl 2014

Adverteren rond de Super Bowl wordt ieder jaar groter en belangrijker. De marketing afdelingen van grote merken zoals Coca Cola, Budweiser en Volkswagen zijn vaak al maanden bezig om met de advertentie goed online te scoren. Tegenwoordig heeft iedere tv-advertentie een koppeling met een website, hashtag of Facebook pagina. Op Marketingland wordt ieder jaar bijgehouden welke […]

metlife stadion New York

Online marketing rond de Super Bowl

Super Bowl 2014: Denver Broncos vs Seattle Seahawks Zondag 2 februari is het zo ver! De Super Bowl XLVIII vindt plaats in het MetLife stadion in New York. De belangrijkste wedstrijd voor Amerikaans Football is de wedstrijd tussen de AFC kampioen Denver Broncos en de NFC kampioen Seattle Seahawks. De Super Bowl wordt ieder jaar aangegrepen door […]

Verschil black-hat en white-hat techniek

Op het blog van 100.nl heb ik een simpel verschil tussen blackhat en whitehat SEO  uitgelegd met een toffe infographic! http://100.nl/blog/2014/01/waarom-google-black-hat-seo-techniek-in-2014-gaat-afstraffen  

belangrijkste google update wijzigingen van 2013

Wat waren de belangrijkste Google wijzigingen in 2013?

2013 was een jaar waarin Google veel wijzigingen doorvoerde in hun ranking factoren. Zoekresultaten werden over de hele wereld anders geïndexeerd, waardoor veel website eigenaren te maken kregen met dalingen en stijgingen in de resultaten in Google. De wijzigingen zijn te verklaren door de updates die Google doorvoerde in hun algoritme, hieronder een goed overzicht […]

web 3.0. linked open data (LOD)

Toekomst van zoekmachines, gebruik linked open data (LOD)

In mijn artikel hoe de zoekmachine er in 2015 uit ziet, maakte ik al melding van het gebruik van stukken code waardoor de zoekmachine de website beter kan begrijpen en indelen, zogenaamde rich snippets. Ik heb veel gediscussieerd met online marketeers, waarbij we het vaak hadden over het feit dat het niet zo’n vaart zou […]

Zeven nieuwe linkbuilding tips

Linkbuilding wordt steeds minder belangrijk in zoekmachineoptimalisatie, maar nog steeds is het een onderdeel van 1 van de 200 Google factoren. Eerder dit jaar heb ik basis linkbuilding tips gegeven, deze zullen bij alle online marketeers wel bekend zijn. Belangrijkste is goede content, doe mee aan gastbloggen en plaats interne links. Nieuwe linkbuilding tips Op […]

SEO mythes ontkracht volgens Edwords!

Eduard Blacquière (Edwords.nl) heeft een interessant artikel geschreven over enkele SEO mythes op MarketingFacts. http://www.marketingfacts.nl/berichten/10-seo-mythes-2014