Meer online recensies?

Uit het PostAds artikel “5 tips om met local SEO meer klanten te krijgen” bleek dat veel mensen geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van online recensies.Online reviews worden steeds belangrijker en beter in zoekmachines getoond. Steeds vaker zie je aanbevelingen in het Knowledge Panel en worden sterke quotes uit recensies gebruikt.Als bedrijf kan je hier goed op inspelen door regelmatig recensies te vragen aan klanten.

Tips om meer online recensies te krijgen

Voor iedere branche zijn er veel mogelijkheden om recensies te krijgen, hieronder enkele tips:

  • Vraag om recensies bij aflevering van een product.
  • Zet een link naar een recensie tool in je email handtekening.
  • Stuur in een bedank mail na een bestelling ook meteen een link naar een recensietool van je bedrijf.
  • Zorg dat je de mogelijkheid tot recensies open hebt staan op social media zoals Facebook.
  • Maak het voor klanten makkelijk om recensies te plaatsen. Voor de Knowledge Panel in Google kan je dit voor klanten makkelijk maken door een korte link aan te maken. Dit kan via deze pagina: https://supple.com.au/tools/google-review-link-generator/. Je krijgt dan een link zoals deze: https://goo.gl/vPGHFp waar je bezoekers direct vraagt om een recensie achter te laten.
  • Reageer als bedrijf op recensies.

meer online recensies

Zorg dat bezoekers veel ervaringen kunnen lezen

Het is altijd goed om veel online recensies van je bedrijf online te hebben zodat potentiële klanten ook van verschillende personen horen hoe de ervaringen met je bedrijf zijn. Hiermee zorg je ook dat een mogelijke negatieve recensie niet de belangrijkste recensie van je bedrijf wordt.

Bij je Google Business vermelding krijg je quotes uit recensies zodra je minimaal 5 recensies hebt. Bij voorkeur moeten dit recensies zijn waarbij de Google Local Guide een toelichting heeft gegeven.