Main Menu
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    • SEO – stap voor stap
    • SEO woordenlijst
  • Adwords
    • Adwords oefen examens
  • Over mij
  • Contact

Erik Hermeler

Tips over zoekmachine optimalisatie (SEO), Google Ads en online marketing strategie

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    • SEO – stap voor stap
    • SEO woordenlijst
  • Adwords
    • Adwords oefen examens
  • Over mij
  • Contact

Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?

Home  ›  Zoekmachine optimalisatie (SEO)  ›  Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?

Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?

  • 11-07-2013
  • Erik
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Reacties uitgeschakeld voor Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?

Social media als marketing

gepersonaliseerd nieuwsTegenwoordig zijn er veel manieren om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws wat je echt interessant vindt. Via social media zoals Facebook en Twitter volg je de muzikanten, sportmensen en bedrijven die je leuk vindt om te volgen en zodoende zie je het nieuws wanneer zij iets te melden hebben.

Er zijn weinig bedrijven die nog niet op social media te vinden zijn, want het levert daadwerkelijk interesse in je product op en bezoekers komen vanaf daar weer eens op de bedrijfswebsite om te kijken of er iets nieuws op staat.

Waarom dan toch gebruik maken van een nieuwsbrief?

  • Social media verandert met de dag en de instellingen om hiermee nieuws te delen net zo snel. Je eigen website moet altijd de basis zijn van je online communicatie, waarbij je social media kiest als kanaal om je publiek te bereiken.
  • Bijna iedereen heeft een eigen e-mail adres. Er zijn nog wel mensen die gebruikmaken van een gezamenlijk e-mailadres, maar ook die dreigen uit te sterven.
  • E-mail boxen worden dagelijks gelezen en bevatten alleen e-mails die voor de eigenaar van de box interessant zijn. Dit laatste zorgt er nu net voor dat het inzetten van een nieuwsbrief juist supergoed werkt!
  • Wegens de enorme hoeveelheid gebruikers van een smartphone, zijn e-mails vaak direct leesbaar via de mailbox op de mobiele telefoon. E-mail is hierdoor bijna net zo snel als social media, misschien zelfs nog sneller!

nieuwsbrief vs social mediaOp veel websites, ook op die van mij, kunnen lezers zich inschrijven op een nieuwsbrief. Dit wordt vaak alleen gedaan wanneer diegene zo nu en dan op de hoogte wilt blijven van de partij, of eventueel reclame wenst te ontvangen. Door dit aan te geven, laat de lezer of klant onbewust weten wel een aankoop te willen doen wanneer hem het juiste product wordt aangeboden. Hierdoor werkt nieuwsbrief marketing nog steeds.

Voor een winkel zou het ook goed zijn om een nieuwsbrief bij te houden. Op die manier kan je klanten op de hoogte brengen van nieuwe acties die je hebt en klanten hebben je naam weer even in het hoofd.

Do’s en dont’s bij het versturen van een nieuwsbrief

Do’s: Zorg voor duidelijke teksten, wees kort en bondig. Zorg ervoor dat de interesse gewekt wordt en link direct naar je website. Biedt klanten de mogelijkheid om zich af te melden (zeer belangrijk!). Verstuur nieuwsbrieven via een nieuwsbriefpakket. Verstuur alleen een nieuwsbrief wanneer er daadwerkelijk nieuws is en doe dit alleen naar abonnees die zich ingeschreven hebben.

Dont’s: niet iedere week een nieuwsbrief versturen, niet verzenden als normale e-mail met alle ontvangers in BCC, niet alleen afbeeldingen in de nieuwsbrief zetten, de hele nieuwsbrief 1 op 1 op je website zetten. 

Waarom helpt een nieuwsbrief bij zoekmachine optimalisatie?

Wanneer je bovenstaande do’s en dont’s aanhoudt en je een nieuwsbrief verstuurd aan bijvoorbeeld 10.000 abonnees, kun je verwachten dat een kwart hiervan doorklikt naar je website. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat je verstuurt, maar het levert wel altijd meer verkeer op je website op. Veel links en verkeer naar je website resulteert in een hogere PageRank, waardoor je weer hoger scoort in de zoekresultaten!

Inschrijven op mijn nieuwsbrief

Om bovenstaande in de praktijk te testen, ben ik ook begonnen met het opzetten van nieuwsbrief lijsten. Ik ga een nieuwsbrief opzetten waarin ik tips geef mbt zoekmachine optimalisatie en Adwords tricks. De nieuwsbrief zal alleen verschijnen wanneer ik interessant nieuws heb en maximaal 2 of 3 keer per jaar verstuurd worden.

ACTIE: Wanneer je je nu inschrijft via onderstaand formulier, kun je de link naar je eigen website meesturen. Ik zal je dan per mail 3 SEO tips geven om beter te score in de zoekmachine! In het opmerkingenveld kun je invullen op welk zoekwoord je graag wilt worden gevonden.

Naam

E-mail (verplicht)

Website

Opmerking

Berichtnavigatie

« Mountain Biking: Tue, 9 Jul 2013 18:09:47
Mountain Biking: Fri, 12 Jul 2013 19:58:32 »
Tags: email marketing, online marketing, webdesign

You might also like:-

  • Welke grote Google updates zijn er nu?

  • Winnaar van online marketing Super Bowl 2014

  • metlife stadion New York

    Online marketing rond de Super Bowl


  • Hoe ziet een zoekmachine er over 2 jaar uit?

  • Cufon test H1

  • SEO cheat sheet 2013


  • Vijf stappen om de advertentiekwaliteit in Adwords te verbeteren

  • Waarom gebruik maken van advertentie extensies in Google Adwords?

Populairste blogartikelen

  • Google Adwords test exame... 30.929 weergaven
  • De beste SEO teksten schr... 13.489 weergaven
  • Wat is de Alexa ranking? 10.173 weergaven
  • Adwords campagne, verschi... 7.700 weergaven
  • Waarom moet je gebruik ma... 7.431 weergaven
eRocket online marketing Breda

eRocket Multi Funnel marketing

Recente blogs

  • Wat kost SEO?
  • De beste SEO teksten schrijven in 11 makkelijke stappen
  • 200 Google ranking factoren
  • Online hypotheek berekenen? Dit kan via Google!
  • Tips om meer Twitter volgers te krijgen
  • Welke grote Google updates zijn er nu?
  • Google Ads examens in Skillshop
  • INFOGRAPHIC: voordelen Multi Funnel marketing
  • Meer online recensies?
  • Goede linkbuilding bedrijven, bestaan die nog?
sitemap
partners

Theme powered by WordPress & developed by WebHunt Infotech

Cookie policy

Mijn website maakt gebruik van cookies om je beleving te 'verbeteren'. Haha nee hoor, ik wil Google Analytics volledig blijven gebruiken, vandaar dat ik ook cookies gebruik.

Close