Category Archives: Adwords

Op zoek naar Adwords tips? Lees hieronder mijn blogartikelen over Google Adwords.

Veel gemaakte Google Adwords fouten

Wanneer je met Google Adwords begint, is het goed om meteen deze basis instellingen te verbeteren. Om de meest gemaakte Adwords fouten te benoemen, eerst kort een uitleg wat Google Adwords is. Wat is Adwords Google Adwords = adverteren in Google en het display netwerk.  Met Google Adwords is het mogelijk om te adverteren in […]

Waarom moet je altijd IP-uitsluitingen toevoegen in Adwords?

Een simpele instelling in Adwords wordt niet altijd gebruikt, namelijk IP-uitsluitingen. Met deze functie in Adwords kan je zorgen dat advertenties niet meedoen in een advertentieveiling voor je eigen computer of die van een klant. Waarom zou ik IP-uitsluitingen gebruiken? Wanneer ik een campagne heb ingericht wil ik niet dat mijn advertentie bij mij in beeld komt. […]

Kosten Adwords verlagen – deel 4 – Locatie targetten

In mijn blogreeks om Adwords budget te besparen geef ik deze keer tips over locatie targetting in Adwords. Target alleen op publiek waar je iets aan hebt Als marketeer wil je het liefst alleen budget uitgeven aan bezoekers die daadwerkelijk iets bij jouw klant gaan kopen. Een belangrijk onderdeel hiervoor is het inrichten op basis van locatie. […]

Adwords heeft wel invloed op positie in de zoekresultaten

Veel online marketeers geven aan dat adverteren in zoekmachines geen invloed heeft op de positie van de website in de zoekresultaten. Dit is waar, maar op de lange termijn heeft dit wel degelijk invloed! Waarom heeft Adwords invloed op SEO? Bijvoorbeeld: Bezoekers bestellen een product bij een webshop die ze via een advertentie hebben leren […]

Mag je een merknaam gebruiken als zoekwoord in Google Adwords?

Ik krijg regelmatig de vraag of men de naam van de concurrent mogen gebruiken in de zoekwoorden van Adwords. Dit heb ik regelmatig gezien in advertentie campagnes waar ik het beheer over kon gaan doen en ging er altijd van uit dat dit mocht zolang het woord maar niet in de advertentie gebruikt werd. Nadat ik enkele documenten […]

Vernieuwing Adwords test examens

Afgelopen vrijdag heb ik mijn Adwords display certificaat verlengd en heb dus een nieuw examen gedaan. Ik kwam enkele vragen tegen die interessant waren om toe te voegen in mijn eigen test examen, dus om alle Adwords studenten te helpen, heb ik dat (gratis) test examen uitgebreid. Je kan dus enkele testvragen op onderstaande pagina doen, laat […]

Google Adwords test examens

Op deze site geef ik tips aan online marketeers en mensen die zelf met SEO en SEA aan de slag willen. Mocht je samen met mij willen werken, aarzel dan niet om contact op te nemen via PostAds. Ik werk graag samen en deel alle kennis die ik heb tijdens ons project altijd 1 op 1. Google […]

Kosten Adwords verlagen – deel 3 – mobiel targetten

In mijn blogreeks om Adwords budget te besparen geef ik deze keer tips over het inrichten van de advertentiecampagne voor mobiel gebruik. Advertentiecampagne uitzetten voor mobiele gebruikers Wanneer je de keuze hebt genomen om de advertentiecampagne voor het zoek- of display netwerk in te richten en hebt hierbij de zoekpartners uit gevinkt, kan je kiezen op welke […]

Kosten Adwords verlagen – deel 2 – zoekpartners

In mijn blogreeks om Adwords budget te besparen geef ik deze keer mijn mening over de zoekpartners van Google. Dit is een optie in Google Adwords wanneer een advertentiecampagne voor het zoeknetwerk is aangemaakt. Zoekpartners uitvinken Standaard staan alle zoekpartners aangevinkt in Google Adwords. Hierdoor wordt je advertentie op meerdere websites getoond, dus niet alleen bij het zoeken […]

Kosten Adwords verlagen – deel 1 – zoeknetwerk met display selectie

In mijn blogreeks om Adwords budget te besparen geef ik deze keer tips over het gebruik van het zoek- en displaynetwerk om de kosten van Adwords te verlagen. Keuze maken voor display of zoeknetwerk Bij het aanmaken van een nieuwe Adwords campagne staat deze standaard op zoeknetwerk met display selectie. Hierdoor is zowel het zoek- als display netwerk van Google Adwords […]

Hoe veel bedrijven geld over de balk gooien bij Google Adwords

Ik krijg regelmatig de vraag om Google Adwords te controleren of optimaliseren en het valt mij op dat er veel campagnes slecht ingericht zijn. In de komende weken zal ik een aantal berichten plaatsen over het verbeteren van Adwords campagnes. Met de meeste van deze punten ben ik niet langer dan 5 minuten bezig en […]

Adverteren in Google met remarketing

Naast de perfecte Adwords inrichting, is het goed om verkoop te stimuleren met remarketing. Met remarketing zorg je dat je bezoekers een tweede keer bereikt, zodat ze alsnog een aankoop kunnen doen in je webshop. In mijn tweede gastblog artikel op MarketingMed, bespreek ik de mogelijkheden met Adwords remarketing en geef ik mijn mening over […]

de perfecte Adwords inrichting

Het is al een tijd geleden dat ik over Google Adwords heb geschreven. Op mijn werk ben ik er nog veel mee bezig, alleen de tijd om over de laatste updates te bloggen besteedde ik liever aan SEO onderzoek of social media. De perfecte Adwords inrichting Marketeers zijn altijd op zoek naar de perfecte campagne inrichting. […]

Vijf stappen om de advertentiekwaliteit in Adwords te verbeteren

Google heeft als doel om een perfect antwoord te geven op de gestelde zoekvraag. Google wil alleen de meest relevante zoekresultaten tonen wanneer de gebruiker zoekt. Dit geldt zowel voor de advertenties als de organische (gratis) zoekresultaten, want wanneer de advertentie relevant voor de zoekvraag is, is de kans dat bezoekers hier op klikken ook […]

Waarom gebruik maken van advertentie extensies in Google Adwords?

Via Adwords kan je advertenties maken die getoond worden bij het zoeken in Google of op verschillende websites zoals buienradar, nu.nl etc. De advertenties, zowel tekst als de banners, kan je uitbreiden met advertentie extensies, waardoor je advertentie meer opvalt. Wanneer je hier nog niet bekend in bent, verwijs ik graag naar mijn artikel “Wat […]