
Wat waren de belangrijkste Google wijzigingen in 2013?
2013 was een jaar waarin Google veel wijzigingen doorvoerde in hun ranking factoren. Zoekresultaten werden over de hele wereld anders geïndexeerd, waardoor veel website eigenaren te maken kregen met dalingen en stijgingen in de resultaten in Google. De wijzigingen zijn te verklaren door de updates die Google doorvoerde in hun algoritme, hieronder een goed overzicht […]

Toekomst van zoekmachines, gebruik linked open data (LOD)
In mijn artikel hoe de zoekmachine er in 2015 uit ziet, maakte ik al melding van het gebruik van stukken code waardoor de zoekmachine de website beter kan begrijpen en indelen, zogenaamde rich snippets. Ik heb veel gediscussieerd met online marketeers, waarbij we het vaak hadden over het feit dat het niet zo’n vaart zou […]
Zeven nieuwe linkbuilding tips
Linkbuilding wordt steeds minder belangrijk in zoekmachineoptimalisatie, maar nog steeds is het een onderdeel van 1 van de 200 Google factoren. Eerder dit jaar heb ik basis linkbuilding tips gegeven, deze zullen bij alle online marketeers wel bekend zijn. Belangrijkste is goede content, doe mee aan gastbloggen en plaats interne links. Nieuwe linkbuilding tips Op […]
SEO mythes ontkracht volgens Edwords!
Eduard Blacquière (Edwords.nl) heeft een interessant artikel geschreven over enkele SEO mythes op MarketingFacts. http://www.marketingfacts.nl/berichten/10-seo-mythes-2014
2 alternatieven voor PageRank
PageRank wordt in 2013 niet meer bijgewerkt en wellicht in 2014 ook niet meer. Toch gebruiken zoekmachines PageRank en alternatieven om kwaliteit van een website te bepalen. Het is dus goed om te zien welk alternatieven er zijn voor PageRank, zodat je je eigen website kan controleren. Welke alternatieven voor PageRank zijn er? Er zijn […]
Waarom verandert mijn PageRank niet?
Een onderdeel van SEO is het verbeteren en analyseren van Google’s PageRank. De PageRank kon je zelf controleren door een plugin in je browser of via verschillende websites zoals PRChecker. Deze score werd ieder jaar 4 keer bijgewerkt, maar afgelopen 8 maanden is hier geen wijzigingen in gekomen. Google heeft aangegeven dat ze de update […]
Kleine zoekmachine als alternatief voor Google en Bing
In mijn vorige artikel gaf ik mijn mening hoe Google er over 2 jaar uit ziet. Ik heb hier leuke discussies over gehad met collega’s, vrienden en online marketeers en kom binnenkort met een artikel met enkele conclusies en andere meningen. Mocht je hier ook over discussiëren, voeg me dan toe op Google+ of stuur […]
Hoe ziet een zoekmachine er over 2 jaar uit?
Een week geleden (20 september 2013) kwam ik op het idee om mijn visie voor zoekmachines over twee jaar in kaart te brengen. Ik was voor 100 bezig met een onderzoek naar kleinere zoekmachines met unieke eigenschappen en kreeg zo een ‘ideaalbeeld’ van een zoekmachine in de toekomst. Door de kleine zoekmachines te onderzoeken, kreeg […]
Reacties uitgeschakeld voor Hoe ziet een zoekmachine er over 2 jaar uit?
Wat is de Hummingbirds update van Google?
Sinds enkele weken is er een nieuwe Google update, de Hummingbirds update. Gisteren is deze op de 15e verjaardag van Google gepresenteerd (in de oude garage waar Google gestart is). Deze update kan toegevoegd worden aan de huidige Google Updates. Door het algoritme aan te passen heeft de zoekmachine een beter beeld van de zoekvraag en […]
Reacties uitgeschakeld voor Wat is de Hummingbirds update van Google?
Cufon test H1
Design vs SEO H1 tags zijn 1 van de belangrijkste factoren waarop zoekmachines een pagina waarderen in de zoekresultaten. Iedere pagina heeft in het ideale SEO geval één H1-tag en is verder opgedeeld in subkopjes en paragrafen. Wanneer ontwerpers een webdesign maken wordt er vaak een mooier lettertype gekozen dan de standaard lettertypes zoals Arial, […]
Reacties uitgeschakeld voor Cufon test H1

Google Venice update, bij blijven na de relevante resultaten
We hebben de 100 website aangepast, zodat we ook na de Google Venice update goed gevonden worden in de zoekmachine. In mijn blogartikel op de 100 website geef ik vijf tips hoe je zelf kan zorgen dat je website ook na de Venice update goed blijft scoren in Google. Lees deze tips in het artikel; […]
Reacties uitgeschakeld voor Google Venice update, bij blijven na de relevante resultaten
Hoe de Penguin 2.0 wijzigingen zorgen voor verandering!
Penguin Update 1.0 Google hanteert meer dan 200 factoren om zoekresultaten in beeld te brengen en 1 hiervan is het gebruik van Google Penguin Update. Google Penguin is de naam van de factor die kijkt of websites geen verkeerde SEO technieken toepassen, zoals: Keyword stuffing: teksten volgooien met hetzelfde trefwoord. Cloacking: links niet zichtbaar maken […]
Reacties uitgeschakeld voor Hoe de Penguin 2.0 wijzigingen zorgen voor verandering!
Worden seo keywords nog gebruikt?
Voor deze website gebruik ik, uiteraard, de Yoast plugin om de juiste SEO titel en meta omschrijving te vullen. Het viel mij al op dat deze plugin niet meer de mogelijkheid had om gebruik te maken van de SEO keywords, waardoor ik ben gaan zoeken of deze tag überhaupt nog gebruikt wordt in zoekmachines. De […]
Reacties uitgeschakeld voor Worden seo keywords nog gebruikt?
Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?
Social media als marketing Tegenwoordig zijn er veel manieren om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws wat je echt interessant vindt. Via social media zoals Facebook en Twitter volg je de muzikanten, sportmensen en bedrijven die je leuk vindt om te volgen en zodoende zie je het nieuws wanneer zij iets te melden […]
Reacties uitgeschakeld voor Waarom moet je gebruik maken van een nieuwsbrief?
Wat is keyword density?
Per pagina 1 of 2 trefwoorden Bij zoekmachine optimalisatie richt je je over het algemeen op 1 of 2 trefwoorden per pagina. Je biedt immers op 1 pagina het antwoord op wat mensen aan het zoeken zijn en dat kan niet door antwoord te geven op 4 verschillende onderwerpen op 1 pagina. Vroeger kon je […]
Reacties uitgeschakeld voor Wat is keyword density?