Aantal tekens te gebruiken in Google Adwords?

Korte advertenties als verkooppraatje

Het is de kunst om in de kleine advertenties van Google Adwords te zeggen wat je als bedrijf verkoopt. Je kan het vergelijken met de verkoper die voor zijn winkel staat en mensen op straat aanspreekt om ze de winkel in te praten. Wanneer je een Adwords campagne inricht maak je altijd een advertentiegroep waarin meerdere advertenties zitten. Per advertentiegroep maak ik meestal 3 advertenties. Google rouleert deze advertenties en zorgt dat de advertentie die de meeste kliks krijgt vaker getoond wordt. Op deze manier maak je automatisch gebruik van A-B testen.

Aantal regels in de advertentie

De advertenties worden op 2 of 3 regels getoond, dit hangt af van het gebruik van leestekens zoals punten, komma’s, vraagtekens of uitroeptekens en waar de advertentie getoond wordt. Wanneer jouw advertentie op de eerste positie in Google staat, zal de advertentie op 2 regels geplaatst worden. Wanneer je aan de rechterkant komt te staan, reserveert Google 3 regels voor de advertentie. Zie hieronder voor twee advertenties van 100 die op de eerste positie staan en rechts bij de advertenties.

Aantal tekens Adwords advertentie?

Tegenwoordig is het mogelijk om je advertentie uit te breiden met extra links zoals diensten of contact. Deze sitelinkextenties kosten geen extra geld, maar zorgen wel dat jouw advertentie ruimer in beeld komt en wellicht meer klikken oplevert.

Aantal tekens Adwords advertentie?

Een advertentie bestaat uit een titel, 2 regels, zichtbare URL en bestemmings-URL en eventuele sitelinkextenties.

Maximaal aantal tekens in de advertentie:

  • Kop 25 karakters
  • Eerste regel 35 karakters
  • Tweede regel 35 karakters
  • Zichtbare URL 35 karakters
  • Bestemmings-URL 2048 karakters

Voor Chinees, Japans en Koreaans zijn het aantal tekens in een Adwords advertentie lager.

  • Kop 12 karakters
  • Eerste regel 17 karakters
  • Tweede regel 17 karakters
  • Zichtbare URL 17 karakters
  • Bestemmings-URL 2048 karakters

Aantal tekens sitelink extenties in Adwords

voorbeeld sitelink extentieEen sitelink extentie is een extra link die je tegenwoordig kan toevoegen bij Adwords advertenties. Deze links komen onder de advertentie en kunnen bezoekers meteen door verwijzen naar de contact pagina of verschillende diensten. De sitelink extenties zijn ook uit te breiden met 2 regels tekst. Hiervoor gelden de volgende limieten:

  • Kop 25 karakters
  • Eerste regel 35 karakters
  • Tweede regel 35 karakters
  • Zichtbare URL 25 karakters
  • Bestemmings-URL 2048 karakters