Waarom moet je altijd IP-uitsluitingen toevoegen in Adwords?

Een simpele instelling in Adwords wordt niet altijd gebruikt, namelijk IP-uitsluitingen.

Met deze functie in Adwords kan je zorgen dat advertenties niet meedoen in een advertentieveiling voor je eigen computer of die van een klant.

Waarom zou ik IP-uitsluitingen gebruiken?

Wanneer ik een campagne heb ingericht wil ik niet dat mijn advertentie bij mij in beeld komt. Ik ga namelijk niet op mijn eigen advertenties klikken want dat kost geld en doordat ik er niet op klik, denkt Adwords dat de advertentie niet relevant is voor mijn zoekvraag.

Je zorgt dus dat je kwaliteitsscore van je advertentie verlaagd wordt waardoor je uiteindelijk meer moet betalen om in beeld te komen.

Ipv een win-win situatie kan je hier spreken van een verlies-verlies situatie.

Zo kan ik toch nooit testen of mijn advertenties in beeld komen?

Dat klopt, want je advertenties zullen niet in beeld komen bij jou wanneer je je IP-adres hebt toegevoegd als uitsluiting.

Wanneer je toch wil kijken of je advertentie in beeld komt bij een bepaalde zoekvraag, kan je het beste de tool “Advertentievoorbeeld en -diagnose” gebruiken.

Met die tool kan je een zoekwoord invullen en zien welke advertenties er getoond worden. Hier krijg je ook de melding of jouw advertentie hier tussen zal komen.

Meer bespaartips in Adwords?

Dagelijks zie ik campagnes die slecht ingericht zijn, waardoor bedrijven dus geld over de balk gooien in Adwords. Lees mijn de bespaartips in mijn blogreeks over budget besparen in Adwords.

Tips voor Adwords professionals

Op mijn site geef ik regelmatig Adwords tips en heb ik voor professionals ook Adwords test examens staan om je certificering mee te behalen. Good luck met de certificering en mocht ik je kunnen helpen, aarzel niet om contact op te nemen.